POZNAJ TECHNIKI NADRUKU
TECHNOLOGIA UV LED
Technologię UV Led wykorzystujemy do nadruku na metalu, drewnie, plastiku i szkle. UV Led to wydruk cyfrowy bezpośrednio na powierzchni drukowanego produktu. Nadruk ten uzyskiwany jest tylko i wyłącznie dzięki światłu UV dlatego efekty są widoczne natychmiast. Max rozdzielczość: 1140×1200 DPI
TECHNOLOGIA XP
Technologia XP działa w ten sam sposób jak nadruk na ceramice, produkty poddawane są obróbce cieplnej w temperaturze 200°C. Nadruk technologią XP posiada doskonałe właściwości kolorystyczne, oraz bardzo dobrze odzwierciedla kolory Pantone.
EPOXY
Epoxy wykorzystujemy do znakowania: breloków, wizytowników, długopisów, pinsów. Naklejki pokryte wklejką żywiczną są elastyczne, oraz nie tracą koloru co zapewnia długą żywotność nadruku. Cecha charakterystyczna epoxy to, to iż żywica odporna jest na promieniowanie UV oraz inne czynniki klimatyczne.
SUBLIMACJA
Metodą sublimacji znakujemy: specjalne kubki, szmatki do czyszczenia, koszulki, oraz japonki. Dzięki tej metodzie uzyskamy drukowanie zdjęć o wysokiej rozdzielczości 1400 DPI, pełen nadruk, jasne i żywe kolory. Technologia ta omija wszelkie bariery jakości drukowanych zdjęć.
CERAMICE
Do nadruku na ceramice stosowane są specjalne farby. Po naniesieniu logotypu produkty są wypalane w piecach w wysokiej temperaturze 850°C. Ta technologia uniemożliwia osiągnięcie idealnych kolorów Pantone.
TAMPODRUK
Metodą tampodruku znakujemy: plastik, metal, drewno i produkty papierowe. Technologia ta pozwala na wysoką precyzję i rozdzielczość nadruków. Szczególną zaletą tej metody jest to, że może być ona stosowana nie tylko na płaskich powierzchniach. Maksymalna powierzchnia nadruku: 60×60 mm.
HAFT
Ta technika przeznaczona jest do znakowania wyrobów włókienniczych. Proces haftowania poszczególnych kolorów tworzy logo, które daje długotrwały i ekskluzywny wygląd. W przypadku małych rozmiarów logotypu, dokładność jest prawie że nieosiągalna. Haft można również wykonać w kolorach Pantone.
TRANSFER
Transfer jest metodą znakowania tekstylii, plastiku, oraz produktów papierowych. Logotypy przy tej metodzie można powiększyć od kilku centymetrów do nawet 0,5 m. Wszystkie produkty poddawane są wysokim temperaturom by mieć pewność, że logo będzie trwałe.
SITODRUK
Metoda ta przeznaczona jest do znakowania wyrobów włókienniczych, tworzyw sztucznych i papieru. Rozmiar logo jaki możemy wykonać tą metodą waha się od kilku centymetrów do pół metra. Po wykonaniu nadruku wszystkie produkty poddawane są wysokim temperaturom by mieć pewność, że logo będzie trwałe.
LASER
Dzisiaj najbardziej zaawansowaną metodą znakowania jest laser. Głębokość znakowania może być mierzona w setnych milimetra w porównaniu do poprzednich technik znakowania. W trakcie procesu znakowania powierzchnia produktu praktycznie płonie. Laser jest idealny do wykonywania małych logotypów.
3D LASER
Znakowanie laserowe 3D w najnowocześniejszej technologii generuje laser centralny tworząc wewnątrz bryły pęcherzyki spowodowane mikro eksplozjami w ilości od dwóch do kilku tysięcy w zależności od szczegółowości logo. Rozmiar znakowania laserem: 10x10x10 cm, rozdzielczość: 800 DPI
CYFROWY
Druk cyfrowy to metoda do znakowania specjalnych naklejek, plakatów, banerów. Wszystkie zdjęcia drukowane są w wysokiej jakości- dzięki temu otwierają się nowe możliwości znakowania produktów w celu osiągnięcia dużej przestronności.
Skąd wzięła się reklama i jakie są jej początki? Dlaczego mówi się, że „jest dźwignią handlu”. Na początku należy poruszyć kwestię genezy reklamy w celu wyjaśnienia – skąd się wzięła, kiedy się pojawiła i dlaczego rozwija się do dnia dzisiejszego. Dzieje reklamy zostaną przedstawione w historycznym zarysie od starożytności, aż po czasy reklamy współczesnej. Artykuł ten jest swoistą próba odpowiedzi na powyższe pytania oraz swoistą analizą zjawiska reklamy we wszystkich jej formach.
Reklama w starożytności
Już w epoce prehistorycznej zaczęła się rozwijać wymiana różnych towarów pomiędzy ludźmi. O rozkwicie działalności handlowej natomiast można mówić w starożytności. Prowadzono wówczas działania wspierające sprzedaż, czyli informujące potencjalnych klientów o możliwości dokonania zakupu lub skorzystania z usług – w ten oto sposób narodziła się reklama.
Pierwsze reklamy to nawoływania starożytnych zapowiadaczy na ulicach, jarmarkach czy targowiskach. Reklama towarzyszyła człowiekowi od wieków. Świadczą o tym napisy znajdujące się na ścianach, skałach i papirusach, znajdowane przez archeologów w starożytnej Fenicji, Babilonii, Egipcie, Grecji i w Rzymie. Napisy te zachęcały ludzi do kupowania, wymiany różnych produktów oraz informowały o miejscach ich sprzedaży.
W Rzymie, napisy umieszczane na ścianach domów, informowały o walkach gladiatorów i targach niewolników. Żywe słowo zwracało uwagę na ofertę i przyciągało przechodniów. Później pojawiły się szyldy przedstawiające profesje jaką zajmował się dany wytwórca – but oznaczał szewca, beczka czy kielich karczmarza. W starożytnym Rzymie pojawiły się pierwsze afisze malowane na murach miast lub na specjalnych tablicach, czerwoną lub czarną farbą. Nie były one jednak tak bardzo rozpowszechnione ze względu na niewielką liczbę osób potrafiących czytać.
Reklama handlowa w Europie średniowiecznej
Przykłady reklamy handlowej czasów rzymskich można spotkać również w Anglii. British Museum posiada odnaleziony w pobliżu Hereford kamień, na którym znachorzy umieścili napis mający na celu reklamę maści: „T. Vindaius Ariovestus – Chloron – niezrównana maść sporządzona z anyżku„. Ogłoszenie choć z tak odległych czasów to ma nadawcę, wymieniono w nim też nazwę surowca, z którego produkt jest wykonany.
Maści i zioła to pierwsze towary, które zaczęto reklamować w Europie. Cudowne właściwości lecznicze przypisywano sproszkowanym mumiom egipskim. Król Francji Franciszek I na co dzień zażywał „mummiję” zmieszaną z rabarbarem, co było wówczas zabiegiem niezmiernie kosztownym. Ogłoszenie reklamujące medykamenty i usługi lekarskie były w porównaniu do innych towarów bardzo liczne.
Daniel Defoe w swej książce zatytułowanej „Dziennik roku zarazy” opisywał jak w Anglii podczas epidemii cholery w 1665 roku: „Nawet budynek poczty i rogi ulic oplakatowane były ogłoszeniami lekarzy zapraszających ludzi do kupowania medykamentów.”
Kolejne produkty, które weszły na rynek na przełomie XVI i XVII wieku były kawa oraz herbata. Jedna z pierwszy reklam prasowych herbaty ukazała się w angielskim piśmie „Mercurius Britanicus” w numerze z 30 sierpnia 1658 roku: „ Doskonały, przez wszystkich lekarzy polecany napój chiński można kupić w sułtańskim domu kawy przy Giełdzie Królewskiej na Sweeting Rents”.
W średniowieczu reklama związana była z cechami rzemieślników i ich znakami firmowymi. Każdy z cechów posiadał własny symbol i wywieszano go na domach rzemieślników. Reklama zrodziła się z rysunków, jakie umieszczali sprzedawcy przed drzwiami swoich sklepów, w celu poinformowania klientów co można u niego nabyć.
Wynalazek druku i jego znaczenie dla reklamy
Zatem omawiana dotychczas forma reklamy była niezwykle prosta, lecz rok 1441 był dla reklamy przełomowym momentem, wówczas to Johan Gutenberg wynalazł druk. Po tym wydarzeniu nastąpił rozwój czytelnictwa, co umożliwiło rozwój reklamy drukowanej (ulotki, afisze, plakaty). Rozpowszechnienie prasy dało nowe możliwości reklamowe.
Reklama w erze nowożytnej
W XVIII wieku rozpoczął się nowożytny, intensywny rozwój reklamy związany ze zwiększeniem liczby osób umiejących czytać. Gwałtowny rozwój reklamy prasowej nastąpił w XIX wieku i był związany z rozwojem różnych dziedzin życia społecznego i gospodarczego. Już w II połowie XIX wieku pojawiły się pierwsze agencje reklamowe oraz pierwsi specjaliści tworzący na potrzeby reklamy, czyli osoby zajmujące się grafiką czy fotografią. Zatem nastąpiła rewolucja – miejsce prostych i ogólnych informacji zajęły barwne ogłoszenia wykorzystujące rysunki i fotografię.
W roku 1740 ujrzał światło dzienne pierwszy drukowany plakat, zadziwiając londyńczyków którzy zobaczyli go na murach swojego miasta. W roku 1614 w Anglii pojawiła się prawdopodobnie pierwsza w dziejach precyzyjna regulacja prawna dotycząca reklamy. Krańce wszelkich szyldów zachęcających do wejścia do określonego budynku nie mogły być oddalone od ściany więcej niż 8 stóp. Duże szyldy zbyt bowiem zasłaniały okoliczne domy.
Nowoczesna reklama
Reklama taka jaką rozumiemy i postrzegamy ją dziś ukształtowała się dopiero w II połowie XIX wieku i pierwszej połowie XX wieku wraz z rozwojem środków masowego przekazu. Rozwój techniki spowodował, że reklama wyodrębniła swój własny język, poetykę. Pamiętać należy, iż reklama jest zjawiskiem dynamicznym, co wynika z jej pragmatyczności – przekaz, który jeśli nie przyciąga uwagi odbiorcy nie spełnia swej roli i przestaje spełniać swoją funkcję.
Po drugiej wojnie światowej rozwój reklamy jest następstwem wytworzenia się rynku nabywcy, upowszechniania się międzynarodowego marketingu. Pod koniec wieku XX świat podbił komputer, a co za tym idzie sieć czyli Internet – który stwarza ogromne pole do popisu firmom pragnącym pozyskać nowych klientów w nowy, efektywny sposób.
Reklama od początku istnienia związana jest z handlem, to właśnie handel inspiruje powoduje stały rozwój przekazu czyniąc go sztuką. Jest wszechobecna. Dociera do nas poprzez media elektroniczne i drukowane, podawana jest w blokach reklamowych i przemycana do podświadomości np. w filmach.
Dziękujemy redakcji ProPress za udostępnienie materiału.